داستان اسارت بدون یک شلیک41
گنجینه پنهان در سینه یاران
جمع آوری خاطرات شهداء و ایثارگران کوی نیرو
درباره وبلاگ


به وبلاگ گنجینه پنهان خوش آمدید. ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری شما می توانید از ادامه دهندگان آن باشید، همت کنید... از همه‌ی یاران تقاضا می‌کنیم که خاطرات خودشان را دریغ نکنند؛ زیرا دریغ ‌کردن خاطرات به نوعی به فراموشی‌ سپردن دوران جنگ است.
نويسندگان

تنگه هرمز

نوشتن جزوات فرهنگی و سیاسی یکی از فعالیت هایی بود که علیرغم ممنوعیت و کمبود کاغذ و خودکار، با جدیت دنبال می شد. دوستان در نگهداری و مخفی کردن آنها نهایت دقت را بکار می بردند ولی گاهی پیش می آمد که بدنبال یک غافل گیری و یا در جریان یک تفتیش یک جزوه لو می رفت. روزی علیرغم اینکه دوستان در جریان تفتیش قرار گرفته بودند، ولی بدلیل لو رفتن موضوع عراقی ها مستقیما سر محل اختفای جزوه ها رفتند و آنها را از زیر راه پله ها خارج کردند و افراد مرتبط با آنها را شناسایی کردند و دوستان را به بازداشتگاه موقت پشت حمام عمومی بردند و پذیرایی مفصلی از آنها بعمل آوردند. در این میان یک جزوه خیلی مهم بود و عراقی ها را به تکاپو انداخت که نویسنده آن را شناسایی کنند و بهمین دلیل دوستان ما را بشدت تحت فشار قرار دادند و شکنجه های زیادی به آنها وارد کردند. مقاومت دوستان مانع دستیابی عراقی ها به اطلاعات مورد نیاز آنها شده بود. یکی از دوستان که در مظان اتهام بود تحت شکنجه های عراقی ها قدرت تکلم خود را از دست داد و دیگر کسی ندید او حرف بزند و ماننند یک لال رفتار می کرد. برخی از دوستان اعتقاد داشتند که وی برای فرار از شنکجه ها خود را به لالی زده تا از لو دادن نویسنده جزوه رهایی یابد.

اما جزوه مذکور چی بود که این همه عراقی ها را به وحشت انداخته و سخت دنبال نویسنده آن بودند. این جزوه را من بصورت گذرا و سریع دیده بودم. موضوع جزوه، موقعیت استراتژیکی و سوق الجیشی تنگه هرمز را مورد بحث و بررسی قرار داده بود و حاوی اطلاعات دقیق از موقعیت جغرافیایی و طول و عرض و عمق آن و اهمیت راهبردی آن برای ایران بود. قطعا از نظر عراقی ها نویسنده آن فردی عادی نبود و بابد از موقعیت ممتازی برخوردار باشد لذا خیلی تلاش کردند که او را شناسایی کنند ولی تلاششان بجایی نرسید و مقاومت دوستان آنها را ناکام گذاشت. همه دوستان معتقد بودند که نویسنده آن جزوه کسی نیست جز حسین علی رحیمی. ولی برای حفاظت از او تا مدتها هیچکس درباره نویسنده آن جزوه کنجکاوی نمی کرد.

ادامه دارد...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 143
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 290
بازدید ماه : 584
بازدید کل : 21453
تعداد مطالب : 334
تعداد نظرات : 138
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه